Hale magazynowe
Just another WordPress site

Budownictwo wczoraj i dzis : Spojrzenie na Pierrea Chareau, Tajemniczego człowieka za Maison de Verre

Posted in Uncategorized  by admin
June 11th, 2018

Pierre Chareau był architektem, którego budynki prawie wszystkie zostały wyburzone; projektant wnętrz, którego projekty zostały przebudowane; i projektantem filmów, którego filmów nie można zobaczyć. To nie są najbardziej pomyślne okoliczności, w których można zamontować retrospekcję, ale trwająca wystawa w Muzeum Żydowskim, zaprojektowana pomysłowo przez Dillera Scofidio + Renfro (DS + R), jednak mimo wszystko próbuje tego dokonać.Chareau, który jest najlepiej znany ze swojego jedynego przetrwania. budynek, Maison de Verre w Paryżu, sprzeciwia się zgrabnej klasyfikacji. Nie mając żadnego wykształcenia architektonicznego, pracował krótko jako projektant mebli dla brytyjskiej firmy, a następnie sam wybił się, tworząc specyficzny korpus mebli, projekty wnętrz dla życia i kina, a nawet kilka domów. + 11 Rendering podkreślający eksponowane sofy i krzesła, zaprojektowane przez Pierre a Chareau, w kontekście wirtualnej rzeczywistości wielkiego salonu Maison de Verre. Zdjęcie dzięki uprzejmości Dillera Scofidio + Renfro Pojawił się wśród wielu różnych wschodzących kanałów estetycznych, z których pożyczył i naśladował, nigdy nie przynależąc do żadnego. Jak zauważyła kurator wystawy, Esther da Costa Meyer w eseju katalogowym, Chareau miał nieporównywalną zdolność do utrzymywania pozornie niezgodnych zastosowań w napięciu: rzadkie lasy, zaporowo kosztowne i wypolerowane na powierzchniach przypominających szkliwo, zestawione bez przejścia w elementy z kutego żelaza żelazo.. W jednym kawałku, bogate tkaniny mogły usiąść obok metali maszynowych; w pokoju miękkie sofy można połączyć z trudnymi stołami. Połączył produkty fabryki i rzemieślnika, jakby byli naturalnymi, a przynajmniej nieuniknionymi towarzyszami. Da Costa Meyer charakteryzuje swoją pracę jako konfrontację z samymi nieciągłościami epoki, w której statek ustępował miejsca produkcji linii montażowej . i często radośnie zaprzecza sprzeczności. Widok instalacji wystawy Pierre Chareau: Nowoczesna architektura i wzornictwo. Projekt wystawy wykonał Diller Scofidio + Renfro. Dzięki uprzejmości Will Ragozzino / SocialShutterbug.com Jego pluralistyczny etos rozwijał się szybko w skróconych ramach czasowych – tylko około 13 lat w karierze dwukrotnie ograniczonej, po raz pierwszy w 1929 r. Na całym świecie katastrofy gospodarczej, która ograbiła Chareau większości jego klientów, a następnie zbliżająca się II wojna światowa, która ograbiła go ze swojego paryskiego domu. Jako sefardyjski Żyd, Chareau, z żoną Dollie, uciekł z Paryża przed niemiecką inwazją i wyruszył do Nowego Jorku. Przywołali część swojej szacownej kolekcji dzieł sztuki, często sprzedając utwory, aby utrzymać swoje nowe życie w Ameryce. Pierre Chareau: Modern Architecture and Design, pierwsza amerykańska wystawa poświęcona projektantowi, składa się z części tej kolekcji wraz z różnymi meblami, wiele z nich wypożyczonych z Centre Pompidou. Wystawa: Pierre Chareau: Nowoczesna architektura i design Poznaj szczegóły wystawy w Muzeum Żydowskim. Niezależnie od tego Maison de Verre, dziedzictwo projektu Chareau żyje w jego meblach, z których sporo przetrwa i jest dobrze reprezentowanych w Muzeum Żydowskim. Podczas pojedynczych zatrzymań elementy te, od sof welurowych po amarantowe i żelazne, po lampy alabastrowe, są niewystarczające w izolacji; nie dokonują pełnej lektury człowieka, którego tytuł zawodowy był ensemblier termin bardziej eufoniczny i obejmujący niż projektant wnętrz . Chareau nie starał się jedynie wypełnić przestrzeni, ale kształtować całe otoczenie. Architektka Liz Diller, zwracając uwagę na projekt wystawy, podkreśliła ten aspekt projektów Chareau: po usunięciu z pierwotnych konfiguracji, kawałki tracą swój związek z przestrzenią, architekturą, funkcjonowaniem. Stają się – dodał Diller – naprawdę osieroceni. Chareau jest w dużej mierze pamiętany ze swojego Maison de Verre w Paryżu, ale jego spuścizna opiera się również na serii znakomicie zróżnicowanych wzorów mebli. Zdjęcie dzięki uprzejmości Will Ragozzino / SocialShutterbug.com Aby uniknąć tego przesunięcia, projektanci zajrzeli do pokoi z epoki w Met, które dla Dillera mogą – przenosić odwiedzających muzeum w czasie i przestrzeni. Te jednak byłyby praktycznie niemożliwe do zreplikowania w małych galeriach w Muzeum Żydowskim, a więc DS + R celował w zestawy słuchawkowe rzeczywistości wirtualnej, aby nie wypierać, ale akcentować rzeczywistość. Kawałki mebli Chareau są ułożone w cztery gromady w wewnętrznej galerii, które zamieniają się w wciągające panoramy, gdy gość założy zestaw słuchawkowy. Te odtwarzają ogród i pokój w Maison de Verre. Efekt, podobnie jak większość wirtualnej rzeczywistości, jest hipnotyzujący, jeśli nie dokładnie transportujący – bardziej zbliżony do wchodzenia w jeden z nich
[hasła pokrewne: podesty magazynowe, kostka brukowa libet, blachodachówki gontopodobne ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówki gontopodobne kostka brukowa libet podesty magazynowe