Hale magazynowe
Just another WordPress site

Architektura 21szego wieku : Siedziba firmy nagraniowej, która odrodziła hollywoodzkie Hollywood z ikoniczną architekturą

Posted in Uncategorized  by admin
June 10th, 2018

Prezes Capitol Records był pewien, że poważna firma nie może działać z budynku, który wyglądał jak stos płyt szafę grającą. Więc kiedy Welton Becket, nowa siedziba. architekt, pokazał mu model wielopiętrowej okrągłej wieży, Wallichs był zirytowany. Wyglądałoby to jak sztuczka reklamowa, jak powiedział Wallichs, w mieście, gdzie hot-dogi sprzedawano z budynków w kształcie hot-doga. Becket odparł, że plan pięter kołowych jest bardziej opłacalny pod względem powierzchni użytkowej niż standardowy prostokątny budynek biurowy. Niewyrażony Wallichs powiedział Becketowi, by wrócił i zaprojektował konwencjonalny budynek. Jednak mit, że stos nagrań zainspirował Wieżę, nigdy nie umarł. Gdy tylko budynek się otworzył, felietonista z Hollywood, Bob Thomas, napisał o nim jako o potwornym stosie płyt. Wallichs rozpoczął od początku ofensywę publiczną:. Nie było zamierzonego związku między kształtem zapisów fonograficznych a okrągłym projektem wieży. nalegał na Chicago Tribune. Plany projektu. Zdjęcie dzięki uprzejmości TASCHEN Ale być może symboliczne stowarzyszenie miało być. Wieża Capitol Records Tower uderzyła w publiczną wyobraźnię, która nigdy się nie zmniejszyła. Jego charakterystyczny profil był synonimem Los Angeles jako pobliskiego znaku Hollywood. Jest to znak popularnego sukcesu, który jest zazwyczaj pierwszym punktem orientacyjnym w Los Angeles, który został zniszczony przez tornada, trzęsienia ziemi lub kosmitów w filmach katastrofy. Architektura LA zawsze była znana z przesuwania granic i wymyślania nowych pomysłów, od restauracji w kształcie czapek do lotnisk, które wyglądają jak futurystyczne stacje kosmiczne. Nawet jeśli nie opierał się na stosie rekordów szelakowych, Capitol Records Tower była z pewnością innowacyjna: całkowicie nowa siedziba dla szybko zmieniającego się sektora nagrań high-tech. Jego elegancka niekonwencjonalna forma również symbolizowała nowy styl życia, nowy sposób prowadzenia działalności gospodarczej i nową popularną kulturę. Była to także próba ożywienia centrum Hollywood. Kiedy budynek Capitol Records został otwarty w 1956 r. W bloku na północ od Hollywood i Vine, Hollywood powoli zapadało pod znakiem rozrywki. Podobnie jak młode rodziny przeprowadzające się do nowych domów na przedmieściach, produkcja filmowa i telewizyjna przeniosła się na przedmieścia takie jak Burbank. Nikt nie wiedział dokładnie, jak tradycyjne śródmieście, takie jak Hollywood, zmieni się w tej nowej erze. Jednak lśniąca nowa wieża może być symbolem nadziei na przyszłość: technologia elektroniczna zmieniała się, gdy wprowadzono nagranie o wysokiej wierności, a dźwięk stereo na rynku masowym był tuż za rogiem. Architektura Tower była równie odważna, niekonwencjonalna i nowoczesna. Samo Los Angeles było przekształcane jako miasto przez nowoczesne technologie. Po udoskonaleniu masowej produkcji domów, tereny rolnicze San Fernando i San Gabriel Valleys stały się przedmieściami. Gdy większość rodzin posiadała co najmniej jeden samochód, projekt stacji benzynowych, kawiarni, supermarketów, banków wjazdowych, domów towarowych i kin zaczął inspirować architektów. kreatywność. Podobnie wyglądało nowe miejsce pracy. zwłaszcza dla rozwijającej się branży rozrywkowej. Kiedy architekci Welton Becket i jego kolega z University of Washington, Walter Wurdeman, po raz pierwszy nawiązali współpracę w latach 30., nawiązali więzi z przemysłem rozrywkowym, projektując domy dla kolonii filmowej; wtedy ich audytorium Pan-Pacific z roku 1935 stało się głównym miejscem wystaw, pokazów samochodów i koncertów. Po zakończeniu II wojny światowej, Wurdeman i Becket zbudowali reputację dla innowacji odpowiadających na potrzeby dynamicznie rozwijających się firm: Bullock s Pasadena (1947) wymyśliła nowy dom towarowy na nowe przedmieścia. Śródmieście zbudowało budynek biurowy General Petroleum (1947) o modułowych ścianach, które można było przesuwać wraz ze zmianą siły roboczej, oraz całkowicie nowoczesną siedzibę dla Departamentu Policji w Los Angeles (1955, później nazwany Parker Center). Na Miracle Mile w Wilshire zbudowali piękny budynek Prudential Building (1948), a następnie zbudowali hotel flagowy Conrada Hiltona (1953) w Beverly Hills. Przez cały ten czas Wurdeman i Becket tworzyli nową architekturę nowego rodzaj miasta. Również Capitol Records rozwijało się jako firma; z biur w Wallichs Music City w Sunset and Vine w 1942 roku, wytwórnia płytowa była gotowa do 1954 roku, aby przeskoczyć do 13-piętrowej wieży. Capitol Records ucieleśnia Los Angeles. globalna siła w mediach, rozrywce i kulturze popularnej, a projekt Becketa na siedzibę stałby się punktem zwrotnym definiującym moment w historii miasta.
[więcej w: rolety tarnów, Żaluzje Fasadowe, kostka brukowa libet ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: kostka brukowa libet rolety tarnów Żaluzje Fasadowe